YEDİNCİ GEMİ FİLM BİLGİSİ
Thirst (2009)

Kan Arzusu
Forum resmi
IMDBRT
Yönetmen: Chan-wook Park
Yazar/Senarist: Seo-Gyeong Jeong, Chan-wook Park
Tür: Dram / Fantastik / Duygusal
Konu: Rahip Sang-Hyun, insanların ölümcül bir virüsten kurtarılmasına yardım etmek amacıyla gizli bir aşı geliştirme araştırmasında gönüllü denek olur. Deney sırasında, virüsün kendisine de bulaşmasıyla...
IMDB Notu: 7.2 / 10 (8,389 oy)
RT Notu: 81 / 100
Süre: 133 dakika / Güney Kore: 145 dakika (director's montaj) / Kanada: 148 dakika (Blu-ray)
Ülke: Güney Kore    Dil: Korece / İngilizce / Fransızca   
Oyuncular: Kang-ho Song, Ok-vin Kim, Hae-sook Kim, Ha-kyun Shin, In-hwan Park

Nihayet bugün Thirst'ü izledim. Bir Chan-wook Park hayranı olarak, yine türlerin arasında gezinen ve inanılmaz şiirsel sahnelerle bezeli bir CWP filmi izlemenin keyfiyle birkaç satır yazma ihtiyacı hissettim. Her şeyden önce şunu söylemek gerekiyor ki; eğer CWP'ı sadece Oldboy'la değerlendiriyorsanız ve sonraki filmleri size fazla deli dolu geldiyse, -örneğin I'm a Cyborg, But That's OK- Thirst'ten uzak durmanızda fayda var. Salondaki izleyicilerin yarısının filmden nefret ettiğini peşinen söylemem gerekir. Ama yönetmenin sinemasını, kişiliğini ve neleri niçin yaptığını az çok tahmin eden ortalamanın üstü seyirciler için tam bir şölendi ve onlar da filme gereken tepkiyi, filmi alkışlayarak gösterdiler zaten.

Filmde pek çok fetişist öğe var. Kan oluk oluk akıyor. Şiddet sonralara doğru her CWP filminde olduğu gibi izlerken insanı irkiltiyor. Ama mizah bütün bu "sert" ve "rahatsız" edici öğeleri yumuşatarak, izlediğimizin bir kurmaca olduğunu hatırlatmasının yanında; CWP'ın "tuhaf" karakterlerine de bir insani sıcaklık katıyor. I'm a Cyborg, But That's OK filmini bir bilimkurgu-romansı olarak adlandırırsak, Thirst'ü de bir tür gerilim-romansı olarak adlandırabiliriz. Ama CWP'ın diğer filmlerini izleyenlerin bileceği gibi, yönetmenin esas marifeti türler arasında gezinerek, kendi yaratıcılığıyla filmlerini türler üstü bir yere taşımasıdır. Bu açıdan içinde pek çok farklı parçanın ve türün birleştiği, türlerin mevcut trüklerinin CWP tarafından hem altlarının oyulduğu hem de birbirlerine eklemlenerek yeni denemelere ortam hazırladığı görülür. Özellikle bu açıdan I'm a Cyborg, But That's OK'deki yapı (türlerin karışımı, mizahın işlevi, dijital tekniklerin filme etkisi vb.) Thirst'te devam ediyor. Bir başka ilginç nokta da, Antichrist'te olduğu gibi CWP'ın son filmi Thirst de insan doğasının suça/günaha yatkınlığı ve Hıristanyanlıktaki suç/kefaret ilişkisi üzerinden hikayesini anlatıyor. Geçen yılın moda teması ölümdü, bu yılın modası da sanırım insan doğası olacak...

Bir CWP filmi izlemek her zaman başlı başına bir deneyimdir. Hele de filmlerindeki bütün kareleri titizce planlayan yönetmenin filmini sinemada izliyorsanız... Bu yüzden Thirst'ü izlerken büyük keyif aldım doğrusu ve Tarantino'nun neden bu adama aşık olduğunu anladım. Eminim Tarantino'nun bu filmde gördüğü ve ileride kendi filmlerinde de kullanmak istediği milyon tane sekans vardır. Banal mizahına karşın, inanılmaz engin bir hayal gücü var. Son olarak Thirst'ü eğer CWP filmografisinde bir yere yerleştirmek gerekirse, üst sıralarda bir yere yerleştirebileceğimizi sanmıyorum. İntikam üçlemesinin özellikle ilk iki filmi gibi "başyapıt" seviyesinde bir film olmaktan çok uzak. Ama eğer I'm a Cyborg, But That's OK filmini keyifle izlediyseniz, -yani o filmdeki yapı sizi rahatsız etmediyse- Thirst'ten de aynı keyfi alabilirsiniz. Thirst daha çok I'm a Cyborg, But That's OK filminin vampir versiyonu gibi.. Bununla birlikte ne dört başı mamur bir vampir filmi ne de yeni bir Oldboy... Yine de bu kadar oluk oluk kanın aktığı, insanın kanını donduracak pek çok sahnenin olduğu bir filmin finalindeki naif romantizm bile alkışı hak ediyor.

Yazar: BuRnOut